Isu Semasa

[Isu Semasa][bleft]

Hiburan

[Hiburan][bsummary]

Dunia

[Dunia][twocolumns]

Selepas Jam Omega, Telur Anwar Ibrahim Pula Hilang



Isu ini suka saya ulangi semula kerana sehingga sekarang penyokong-penyokong Anwar Ibrahim masih ada lagi saki baki yang terlalu taksub tidak percaya yang Anwar Ibrahim ini sememangnya amat takut dengan Israel.


Mungkin dalam ceramah-ceramahnya beliau berani kutuk Israel depan penyokong nya. Tapi kalau di platform-platform antarabangsa, telur Anwar Ibrahim hilang sama sekali. Mungkin tertinggal di Malaysia atau di dalam simpanan Isteri beliau seperti Jam Omega?

Selama ini, Ketua Pembangkang dilihat begitu berhati-hati dalam ucapan dan menjawab soalan yang ada kaitan dengan Yahudi ataupun Israel. Anwar selalunya dilihat menjawab dengan jawapan yang 'Playsafe". 


Gambar: komen Anwar yang menyokong segala usaha untuk melindungi Israel di Wall Street Journal.


Amalan Anwar Ibrahim yang sebegini juga adalah mirip dengan amalan yang sering dilakukan oleh pemimpin-pemimpin yang mempunyai agenda dan rapat dengan Israel. Mereka tidak mahu dianggap pengkhianat oleh Israel lalu mereka terpaksa memberi jawapan yang selamat yang tidak menunjukkan yang Israel ini jahat dan zionis. 

Sebelum ni kita ada lihat video seorang Ustaz PAS yang mengagungkan Anwar Ibrahim sebagai Imam Mahadi. Ustaz ni dikatakan gila kerana terlalu taksub dengan Anwar. Dia mungkin tak sedar orang yang dia agung-agungkan sebenarnya tiada telur.

Lain sekali dengan Tun Mahathir, memang lah pejuang Negara dan juga Pejuang Islam. Selain pemimpin dari Iran, beliaulah yang paling lantang sekali dalam dunia mengkritik di pentas-pentas Dunia mengutuk Israel.

Jom kita layan video Tun ini. Memang saya berani cakap yang Anwar memang takkan berani buat apa yang Tun telah buat.


lets the video speak for  itself: