Isu Semasa

[Isu Semasa][bleft]

Hiburan

[Hiburan][bsummary]

Dunia

[Dunia][twocolumns]

Band Rock Lagenda Pink Floyd Di Boikot Yahudi


David Gilmour, Roger Waters, Nick Mason dan Richard Wright. 


" If you buy a single download of a Pink Floyd song from iTunes, if you buy a Roger Waters concert ticket, if you spend a single penny on this aging cretin from the drug-induced ’70s, you are supporting his neo-Nazi bigotry against Jews in America."

Ungkapan di atas dilaungkan oleh aktivis yang pro-Yahudi untuk memboikot band lagenda ini. 

Siapa tak kenal Pink Floyd. Band ini telah banyak memberti sumber inspirasi kepada kebanyakkan pemuzik sejak dari dulu sehingga ke pemuzik generasi sekarang.

Karya-karya mereka sehingga kini menjadi kajian kepada semua pemuzik kerana lagu-lagu yang mereka hasilkan pada ketika era itu terlalu unik dan melangkaui zaman.

Ahli kumpulan Pink Floyd yang begitu aktif sekali dalam mengecam Zionis Yahudi adalah Roger Waters. Beliau adalah mastermind dalam kumpulan ini yang mencipta lagu, lirik dan juga konsep arah tuju muzik  Pink Floyd. 

Roger Waters bergambar di Palestine berlatarkan dinding pemisah yang dibuat regim Zionis


Roger Waters aktif bersama solidariti untuk mempertahankan rakyat Palestine. Dalam ucapan beliau di Pertubuhan Bangsa-Bangsa bersatu, beliau secara tegas mengecam Israel yang secara terang melanggar undang-undang antarabangsa yang melakukan jenayah antarangsa, mengamalkan dasar arphateid dan penghapusan etnik.

Kini Roger Waters digelar oleh yahudi sebagai Pink Floyd's Nazi. 

Di bawah adalah video propaganda oleh yahudi untuk membantah tindakan Roger Waters.


Semoga kita sama-sama menggunakan pengaruh yang kita ada untuk mengekalkan keamanan dan memperjuangkan kewujudan Negara Palestine yang merdeka.

Antara ungkapan Roger Waters yang termasyur tentang Yahudi adalah :

 “it’s hard to ignore the elephant in the room—this elephant being the unfathomable influence in the corridors of power of the Israeli and Jewish lobbies.”