Isu Semasa

[Isu Semasa][bleft]

Hiburan

[Hiburan][bsummary]

Dunia

[Dunia][twocolumns]

Allah pilih Nadir jadi wakil kita di Gaza -Firdaus Wong



PETALING JAYA- Pendakwah bebas, Firdaus Wong Wai Hung menyifatkan Ketua Pegawai Eksekutif Cinta Gaza Malaysia, Muhammad Nadir Al-Nuri Kamaruzaman sebagai insan terpilih bagi mewakili rakyat Malaysia di bumi Palestin.

Perkara berkenaan disuarakan pendakwah Cina Muslim itu menerusi catatan di Facebooknya tadi apabila menyifatkan Allah telah memilih lelaki itu untuk berada di Gaza.

Katanya, kita tidak akan mengetahui sikap sebenar seseorang sehinggalah kita berinteraksi dengan mereka di sebalik kamera. Apakah mereka sombong, bongkak? Bagaimana penggunaan perkataan mereka.

“Bagaimana mereka melayan orang di bawah mereka? Semoga Allah merahmati saudaraku Nadir,” tulisnya.


Menerusi status itu, Firdaus turut memuat naik tangkap layar ciapan dibuat di Twitternya dengan memaparkan situasi perbicaraan antara beliau dan Nadir.

“Selesai program, saya minta Nadir bagi nombor akaun peribadi untuk kami berikan sedikit saguhati kepadanya. Dia menjawab, tak mengapa ‘bro, it’s okay’,nak sumbang, bagi dekat Cinta Gaza Malaysia.

“Dalam hati saya, Allah pilih dia (Nadir) jadi wakil kita di Gaza, moga Allah rahmati dan pelihara kamu, saudaraku Nadir,” tulisnya. -K! ONLINE.