Isu Semasa

[Isu Semasa][bleft]

Hiburan

[Hiburan][bsummary]

Dunia

[Dunia][twocolumns]

Cincin RM3.7 juta milik wanita Malaysia dicuri ketika menginap di The Ritz Paris



PARIS: Menurut laporan dari akhbar Le Parisien Perancis, seorang wanita mendakwa cincin berliannya bernilai lebih $800,000 (RM3.73 juta) telah dicuri semasa dia menginap di hotel itu.

Tetamu itu hanya dikenal pasti sebagai ahli perniagaan wanita Malaysia, dilaporkan telah mengambil bahagian dalam rombongan membeli-belah di sekitar Place VĂ©ndome pada hari Jumaat.

Apabila dia kembali ke biliknya sebelum tengah hari, dia mendakwa bahawa dia menyedari cincin itu, yang ditinggalkan di atas katilnya, hilang.


Beberapa jam kemudian, Le Parisien berkata bahawa pihak mereka pergi ke balai polis untuk melaporkan barang kemas yang hilang, dan pegawai kemudian kembali bersamanya ke The Ritz Paris, di mana mereka mengumpul bukti dan sejak itu membuka siasatan awal.

Pihak berkuasa tempatan, serta wakil untuk The Ritz Paris, enggan mengulas kepada media.

"Semua petunjuk masih disiasat" kata sumber polis kepada Le Parisien. "Semuanya mungkin boleh dijadikan suspek"

Kecurian barang kemas di Paris bukanlah sesuatu yang luar biasa. Pada September 2018, seorang ahli keluarga diraja Saudi melaporkan rompakan di The Ritz Paris, di mana dia mendakwa lebih daripada $900,000 barang kemas telah diambil daripadanya.

Sebelum ini, pada 2016, perompak menahan Kim Kardashian dengan mengacukan senjata semasa dia menginap di Hotel No Address yang berdekatan.

Antara barang yang diambil ialah cincin pertunangan berlian 20 karat potongan zamrud, dan hingga kini tidak pernah ditemukan.